با ما همراه باشید

ترین ها / تیتر یک

وقتی خوب بودن کافی نیست

چرا سرورهای بعضی از بهترین بازی‌های آنلاین، برای همیشه خاموش شدند؟

منتشر شده

وقتی خوب بودن کافی نیست
اگر از جمله طرفداران بازی‌های ژانر آنلاین عظیم (MMO) باشید، می‌دانید که این قبیل آثار روی خط باریکی حرکت می‌کنند و امکان عدم موفقیتشان بسیار زیاد است. در دورانی که آثاری چون «دنیای وارکرفت» (World of Warcraft)، «گیلد وارز» (Guild Wars) و...بر قله این سبک حکمرانی می‌کنند، بقا و ادامه حیات دشوار به نظر می‌رسد. با این حال بسیاری از عناوین این سبک هم لزوما بد نیستند و گهگاهی آثار درخوری هم میانشان پیدا می‌شود.

شاید برای طرفداران سخت باشد که یک روز از خواب بیدار شوند و ببینند که بازی محبوبشان دیگر وجود ندارد. گیمرهایی که اساسا آثار یک نفره بازی می‌کنند، تکلیف مشخصی دارند و چنین موضوعی را درک نخواهند کرد اما کسی که چندین ماه و یا حتی سال از زندگی‌اش را صرف یک بازی خاص کرده است، به راحتی با این موضوع کنار نخواهد آمد. به همین دلیل هم سعی کردیم تا از آثاری یاد کنیم که در این سبک، بهترین بوده‌اند اما در حال حاضر، به دلایل گوناگون، دیگر وجود ندارند و سرورهایشان برای همیشه خاموش شده است.

مرگ تدریجی یک بازی

Tabula Rasa (2007)

«تابولا راسا» یکی از عناوینی بود که به خاطر دنیای خاصش مورد توجه قرار گرفت و خیلی زود به محبوبیت رسید. دنیای زنده و پویای «تابولا راسا» بسیاری از منتقدین را متحیر کرد و اکثر آنها لب به تحسین گشودند. یکی از منتقدین می‌گفت: «تابولا راسا» عرف رایج در بین عناوین آنلاین را به هم می‌ریزد و بیانی شخصی دارد. هوش مصنوعی‌ها به مقر یکدیگر حمله می‌کنند و آنها را به تصرف خود در می‌آورند در حالی که بازی‌های آنلاین دیگر، در اغلب اوقات، الگوهای خطی و ثابت دارند.

ایده اکشن شوتر با المان‌های نقش آفرینی بسیار خوب بود اما اجرای آن به هیچ وجه تمیز و درست صورت نگرفت و گیمر با سیستم مبارزات ابتدایی و ضعیفی روبرو می‌شد. اگرچه بروز رسانی‌های سازندگان، «تابولا راسا» را روز به روز بهتر می‌کرد اما سرانجام این عنوان در تاریخ 28 فوریه سال 2009 به کار خود پایان داد. آخرین آپدیتی که برای این عنوان ارایه شد، قابلیت کنترل آدم آهنی‌های غول پیکر بود که لذت زیادی داشت. ذکر این نکته ضروری است که این بازی پیش از بسته شدن سرورهایش، به مدت 38 روز کاملا رایگان در دسترس همگان قرار گرفت.

وقتی نئو به زانو در می‌آید

The Matrix Online (2005)

بسیاری عقیده دارند که واچوفسکی‌ها، فیلم‌های علمی تخیلی را به قبل و بعد از ماتریکس تقسیم کردند. سه‌گانه‌ای که جایگاه رفیعی میان طرفداران این ژانر دارد و هنوز هم موضوع بحث دانشمندان است. موفقیت‌های تجاری فیلم، واچوفسکی‌ها را بر آن داشت تا دنیای ماتریکس را وارد فضای بازی آنلاین عظیم کنند. طرح‌های آنها مورد توجه کمپانی سگا قرار گرفت و «ماتریکس آنلاین» در سال 2005 منتشر شد. اگرچه نمرات «ماتریکس آنلاین» ضعیف‌تر از «تابولا راسا» بود، اما عمر این بازی بیش از رقیبش بود.

بازه زمانی ماتریکس، پس از حوادث فیلم اتفاق می‌افتاد و گیمر در نقش یک ردپیل (Redpill) وارد جو بازی می‌شد. ردپیل‌ها کسانی بودند که ذهنشان از ماتریکس آزاد شده و در قالب بدن یک انسان، زندگی واقعی را تجربه می‌کردند. البته آنها می‌دانند که دنیایشان کاملا شبیه سازی شده است و به همین دلیل هم قرص قرمز رنگ را خورده‌اند. در مقابل هم عده‌ای هستند که واقعیت را از خیال تشخیص نمی‌دهند و به بلوپیل معروفند. از این زمان به بعد، دنیای مگا سیتی، محل وقوع حوادث بازی می‌شد.

«ماتریکس آنلاین» دو شیوه متفاوت مبارزه داشت که یکی مربوط به تیراندازی بود و دیگری قابلیت جاخالی دادن یا همان Bullet Time را شامل می‌شد.

زمانی که بازی سرورهایش را خاموش کرد، کمتر از 500 نفر گیمر فعال در آن حضور داشتند. سرورهای ماتریکس در سال 2009 برای همیشه غیرفعال شدند.

آنها هاراگیری کردند

Warhammer Online: Age of Reconing (2008)

دنیای «وارهمر» از سالها قبل‌تر از شکل گیری این بازی آغاز شد. «وارهمر» از پیشروان سبک استراتژی است که با هر نسخه، استانداردهای جدیدی را در سبک خود تعیین می‌کند. الکترونیک آرتز هم تصمیم گرفت تا استودیوی میتیک را مامور ساخت اثری پیرامون جهان «وارهمر» کرد. میتیک که پیش از این، ساخت عنوان «عصر تاریک کملات» (Dark Age of Camelot) را در کارنامه داشت، این پروژه را به دست گرفت و به خوبی هم مراحل ساخت آن را پیش برد.

الکترونیک آرتز زمان بدی را برای انتشار بازی در نظر گرفت زیرا در آن برهه عنوانی چون «عصر کونان» (Age of Conan) تازه عرضه شده بود و این موضوع، شروع بدی را برای «وارهمر» رقم زد. از آن زمان، تاکتیک‌های بد تبلیغاتی و عدم پشتیبانی صحیح ناشر، سبب شد تا «وارهمر» روز به روز گوشه گیر‌تر شود و در نهایت، تنها یک سال عمر کرد. نمرات این بازی، نشان از کیفیت بالای آن دارد و می‌توان با این اوصاف، انگشت اتهام را به سوی الکترونیک آرتز گرفت.

آنها همین کار را بعدها برای «جنگ ستارگان: انقلاب قدیم» (Star Wars: The Old Republic) هم تکرار کردند.

قهرمانان مردنی

City of Heroes (2004)

کمپانی NC Soft را باید متخصص بازی‌های آنلاین عظیم دانست که اغلب آثارش نیز مورد توجه عموم قرار می‌گیرد. متاسفانه همین عناوین، گاهی اوقات شکست می‌خورند و انتظارات را برآورده نمی‌کنند. یکی از همین بازی‌ها، «شهر قهرمانان» بود که ایده بسیار خوبی را درون خود داشت. گیمرها با خلق قهرمانشان، قدم به شهر پاراگون می‌گذاشتند و در کنار یکدیگر، به از بین بردن و یا دستگیر کردن مجرمین می‌پرداختند.

بخش ساخت شخصیت «شهر قهرمانان» شاید تا به امروز نظیری نداشته است. هر‌چه که یک گیمر تصور کند، در این بخش یافت می‌شد و از این حیث، قابل توجه بود. نکته جالب اینجاست که سازندگان، بازی خود را از جایی برنداشته بودند و دنیایی اختصاصی را برای بازی خود طراحی کردند. سیستم مبارزات بازی، فوق العاده بود و جلوه‌های بصری هنگام اجرای تکنیک‌ها دست کمی از شاهکار نداشتند. سازندگان به این نکته اکتفا نکردند و سیستم تخریب پذیری محیط را هم به دنیای بازی خود افزودند.

با این همه ناشر از روند درآمدزایی «شهر قهرمانان» راضی نبود و سرانجام در سال 2012 پرونده یکی دیگر از عناوین خوش ساخت آنلاین عظیم، بسته شد.

ادامه مطلب
تبلیغات
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عکس خوانده نمی شود

تیتر یک / از چهار گوشه جهان

بزرگترین توطئه‌های تاریخ در دنیای Assassin's Creed

بررسی تئوری‌های سری بازی Assassin's Creed از اتفاقات عجیب ولی واقعی جهان پیرامون ما 

منتشر شده

تئوری توطئه طرفداران نسبتا پرشماری در سراسر جهان دارد، افرادی که معتقدند حوادث دنیا هرکدام دلیلی پنهان دارند و دست‌هایی از پشت پرده مشغول برنامه ریزی و جایگذاری مهره‌ها در عرصه سیاست جهانی هستند. در تاریخ کم سراغ نداریم پرونده‌هایی را که طرفداران تئوری توطئه در مورد ماهیت مرموز و پنهانشان اتفاق نظر دارند. در این میان مواردی هم هستند که به قدری اسرار آمیز و جذاب هستند که علاوه طرفداران تئوری توطئه، افراد عادی و آکادمیک را هم به دلایل و ماهیت اصلی حادثه مشکوک می‌کند. این حوادث به واسطه ماهیت اسرار آمیزشان پتانسیل بسیار بالایی برای پیاده سازی در سناریو بازی‌های ویدیویی را دارند. سری بازی‌های Assassins Creed، تاریخ را میدان نبرد دو گروه «تمپلارها» (Templars) و «اساسین‌ها» (Assassins) می‌داند، به عقیده سازندگان این بازی، هیچ حادثه‌ای در دنیا رخ نداده، مگر اینکه این دو گروه در آن دست داشته باشند. این بار قصد داریم به بررسی حوادثی اسرارآمیز در تاریخ بپردازیم که سری Assassins Creed تئوری‌هایی را درباره ماهیتشان روایت کرده. 

مهاجمان مقبره آرک

بخشی از این داستان براساس واقعیت نگاشته شده و ریشه بخش اعظم دیگر آن را باید در افسانه‌ها جست. صلیبیون در جنگ‌های صلیبی، در یکی معابد بیت المقدس شی باستانی و اسرارآمیزی یافتند. این که آن‌ها چه چیزی را کشف کردند، در تاریخ ثبت نشده و به عنوان یکی از نقاط تاریک تاریخ از آن یاد می‌شود. برخی معتقد اند که آن‌ها در این خرابه‌ها به معبد حضرت سلیمان دست یافته‌اند. معبدی که مملو از جواهرات و گنجینه‌های این پادشاه باستانی بود. با این حال برخی دیگر اعتقاد دارند صلیبیون به چیزی بیش از جواهرات دست یافتند. بر اساس خط داستانی Assassin's Creed ، فرقه اساسین‌ها بر این باور است که آن ها بخشی ازEden را یافتند. شی‌ای که به نژادی باستانی اجازه داد بر انسان‌ها حکمفرمایی کند. ممکن است این نژاد باستانی فرشته‌ها باشند یا موجودات فضایی.

راز داوینچی

تئوری‌هایی پیرامون فرزندان حضرت مسیح برای قرن‌های متمادی در محافل طرفداران تئوری توطئه مطرح شده است. ایده‌هایی که تا قرن سیزدهم میلادی علنی نمی‌شوند. بسیاری معتقاند که عیسی مسیح صاحب یک فرزند از ماری ماگدلین بوده که پس از شهادت آن حضرت از سرزمین فلسطین خارج شده است. حتی برخی از افراد بر این باورند فردی که پس از مرگ روی صلیب بار دیگر زنده شد، نه خود مسیح که پسر او بوده است. با این حال اساسین‌ها معتقدند که فرزند عیسی مسیح نه پسر که یک دختر بوده است. همسر الطیر هم که در قسسمت نخست Assassin's Creed از او صحبت می‌شود - که پیش از پیوستن او به فرقه اساسین‌ها همسر او بوده - در اصل تنها نوه حضرت مسیح است. با این حال با مرگ او، نسل نوادگان مسیح روی زمین به پایان می‌رسد.

دره تونگوسکا

یک دره کاملا مرده در روسیه، چیزی در ژوئن 1908 در این منطقه منفجر شد و که تقریبا باعث نابودی بیش از هشتصد مایل مربع و فرویختن آن شد. بسیاری از مردن تئوری های متفاوتی درباره این حادثه ارائه می‌کنند. از تست ناموفق بمب اتمی گرفته تا حمله موجودات فضایی. با این حال اساسین‌ها ایده متفاوتی دارند. آن‌ها با استفاده از کمک نیکولا تسلا، قسمتی از Edenرا مسلح کردند تا تبدیل به یک سلاح کشتار جمعی شود. تسلا که در رقابت با رقیب تمپلار خود یعنی توماس ادیسون، شکست خورده و ورشکسته به روسیه بازگشته بود، سعی می‌کند به هر روشی که شده انتقام خود را از تمپلارها بگیرد. با این حال انتقامی که او به آن می‌اندیشید، بسیار بزرگتر از آب در آمد.

آزمایشگاه مورچه‌ها

تئوری‌های گسترده‌ای بر این اعتقاد استوار است که انسان‌ها چیزی جز یک نژاد مهندسی شده توسط موجودات فضایی نیستند. نژادی که بوجود آمده تا نقش موش آزمایشگاهی موجودات پیشرفته فضایی را ایفا کند. این افراد معتقد هستند که بناهای عظیمی مانند اهرام مصر و معابد جنوب آمریکا توسط یک نژاد هوشمند ساخته شده‌اند. فرقه اساسین این تئوری را یک قدم به جلوتر می‌برد و معتقد است که انسان‌ها نه توسط یک نژاد برتر فضایی، بلکه توسط انسان‌های نخستین و به عنوان برده خلق شده‌اند. با این حال انسان‌ها علیه اربابان خود قیام می‌کنند و پس از شکست آن‌ها، تمدن خود را روی خرابه‌های تمدن آن‌ها می سازند.

پروژه فیلادلفیا

نیروی دریایی آمریکا در سال 1943 پروژه‌ای را آغاز کرد تا ناوشکنUSS Eldrige  را نامرئی سازد. این عملیات در ایالت فیلادلفیا انجام شد. گفته می‌شود که ناو ده ثانیه در زمان به عقب بازگشت و در ایالت ویرجینیا ظاهر شد. گزارش شده برخی از ملوانان این ناوشکن با بدنه کشتی ترکیب شده بودند، گویی جزیی از اجزای سازنده کشتی هستند. اما این تمام ماجرا نیست. به گفته اساسین‌ها، این عملیات توسط تمپلارها برنامه ریزی و انجام شده است. این کشتی به مدت هجده دقیقه به آینده سفر کرده و بازگشته. تمپلارها که به هدف خود در آینده دست یافته بودند، عملیات را متوقف ساختند.

افسانه راسپوتین

راسپوتین یکی از اسرارآمیزترین مردان تاریخ است که موفق شد تبدیل به پرنفوذترین مرد دربار آخرین تزار روسیه شود. نفوذ او بر ملکه به قدری بود که بسیاری معتقد بودند این فرد یک جادوگر و ساحر است. داستان قتل او هم بسیار جالب است، وقتی سم کشنده و مهلکی که برای کشتنش آماده کرده بودند، بر بدنش اثر نکرد، تصمیم گرفته شد که او را با گلوله از پای دربیاورند. با این حال گلوله ها هم بر او اثر نمی‌کنند. او که قصد فرار داشت، توسط یکی از قاتلانش با چاقو مورد حمله قرار گرفت و در سوراخی در رودخانه یخ زده انداخته شد، وقتی جسدش را یافتند، متوجه شدند گلوله‌ها و چاقو هم موجب کشتنش نشده بودند. او در آن موقعیت هم قصد داشته خود را نجات دهد که در نهایت بر اثر خفگی کشته می‌شود. گفته می‌شود که راسپوتین یک تمپلار بوده که به خانواده سلطنتی روسیه نفوذ کرده و کنترل آن ها را در دست گرفته بود. او یک ساحر یا جادوگر نبود، بلکه قدرت هایش را از تکه‌ای ازEden  می‌گرفت که در قصر سلطنتی مخفی شده بود. 

فرار نافرجام هیتلر

در تاریخ ثبت شده که آدولف هیتلر و معشوقه اش ایوا، اندکی پیش از رسیدن متفقین به دروازه‌های پناهگاه زیرزمینی اش خودکشی کردند و جسدهایشان سوزانده شد. با این حال گفته می‌شود که دو جسدی که متفقین یافتند، متعلق به این دو نفر نبوده و آن ها در اصل زنده بودند و قصد داشتند به برزیل یا آرژانتین فرار کنند اما پیش از خروج از شهر به دام اساسین‌ها میافتند و هر دو به دست آنان به قتل می‌رسند.

پایان کندی

روز ترور جان اف کندی، روز سیاهی برای ایالات متحده بود. روزی که محبوبترین رییس جمهور آمریکا توسط یک تیرانداز تنها به قتل رسید. این شاید چیزی بود که رسانه‌ها مخابره کردند تا مردم آن را باور کنند. باور این که لی هاروی آزوالد، تنها کار می‌کرده و تمام برنامه ریزی های قتل را به تنهایی انجام داده است، برای کمتر کسی قابل باور است. برخی اعتقاد دارند که افرادی از درون دولت برای مقابله با محبوبیت روزافزون کندی در میان مردم او را سربه نیست کردند. اما اساسین‌های تئوری جالب تری دارند. این که آزوالد و راننده رییس جمهور برای به دست آوردن تکه‌ای از Eden، در این ترور دست داشتند. در نهایت تمپلارها به هر ترتیبی که بود توانستند به چیزی که در پی آن بودند، دست یابند. 

ایلومناتی‌ها

سال‌هاست که ایلومناتی‌ها (illuminatiبه عنوان تشکیلاتی خطرناک و مخفی شناخته می‌شود. تشکیلاتی که گفته می‌شود در پشت بسیاری از اتفاقات بزرگ جهان قرار دارند. بسیاری هم معقتدند این تشکیلات غیر واقعی بوده و تئوری قدرت آن‌ها در دنیای فعلی تنها زاده‌ خیال عده‌ای از دوستداران تئوری توطئه است. بر اساس خط داستانی Assassin's Creed ، ایلومناتی‌ها در اصل نوادگان تمپلارها هستند که پس از پیدا شدن بقایای تمپلارها در اروپا مخفی شده‌اند. آن‌ها قصد دارند ذهن بشر را شتشوی مغزی داده و کنترل آن‌ها را در دست بگیرند. 

ادامه مطلب

تریلر

تریلر رونمایی از Battlefield 5

منتشر شده


ادامه مطلب

خبر یک / اخبار

Fortnite یکی از عوامل طلاق جوانان است!

بیش از 200 زوج بریتانیایی برای اعتیاد بیش از حد به فورتنایت از یکدیگر جدا شدند 

منتشر شده

برای اکثر مردم بازی Fortnite وسیله‌ای برای گردهمایی و تفریح آنلاین است اما به نظر می‌رسد این بازی روی تاریک دیگری هم دارد. یک گزارش شوکه کننده در انگلستان نشان می‌دهد فورتنایت دلیل اصلی بیش از 200 مورد طلاق در این کشور بوده است.

یک سایت مرتبط با طلاق در انگلستان اعلام کرد که طی 9 ماه گذشته - از آغاز 2018 تا 7 سپتامبر - بیش از 200 مورد از طلاق‌ها به دلیل بازی فورتنایت بوده است. این سایت اضافه می‌کند که در تمامی این موارد اعتیاد و بازی کردن بیش از حد Fortnite باعث جدایی طرفین از یکدیگر شده است. 

پیش از این سازمان بهداشت جهانی ، اعتیاد به بازی را در زمره بیماری‌های روانی طبقه بندی کرده بود ، موضوعی که با اعتراض میلیون‌ها گیمر همراه شد ؛ مخصوصا استریمرهایی که شغل و منبع درآمدشان بازی کردن است. 

بازی Fortnite تابستان سال گذشته عرضه شد و در ابتدا نتوانست انتظارات برآورده کند اما پس از عرضه مد بتل رویال به پدیده‌ای در صنعت بازی تبدیل شد طوری که در حال حاضر بیش از 140 میلیون کاربر ثبت شده در سراسر جهان دارد. در حال حاضر استریمری به نام «نینجا» (Ninja) پردرآمدترین کاربر این بازی است و از طریق استریم ماهانه درآمدی 500 هزار دلاری دارد. 

فورتنایت اثری رایگان است اما تحقیقات نشان داده نزدیک به 70 درصد کاربران این عنوان در بازی هزینه می‌کنند ، آماری استثنایی که در هیچ اثر رایگان دیگری یافت نمی‌شود. 

Fortnite برای پلتفرم‌های PC ، PS4 ، Xbox One ، iOS ، اندروید و سوییچ عرضه شده است. 

ادامه مطلب
تبلیغات


آپارات