با ما همراه باشید

پیش نمایش / تیتر یک

هر چیزی که از Anthem می‌دانیم

تهیه‌کننده Bioware به سوالات مخاطبان پاسخ می‌دهد

منتشر شده

هر چیزی که از Anthem می‌دانیم

هر چیزی که از Anthem می‌دانیم 


نمایش بازی Anthem با واکنش بسیار خوب بینندگان کنفرانس EA همراه شد هرچند ساختار متفاوت این عنوان باعث شده تا گیمرها سوال‌های فراوانی پیرامون این بازی داشته باشند. مارک دارا تهیه کننده اجرایی Bioware و تهیه کننده سری بازی Dragon Age از طرف تیم سازنده داوطلب شد و به اکثر سوالات مخاطبان در توییتر و مجله Game Infromer (Anthem کاور ماه جولای این مجله است) پاسخ داد. در ادامه می‌توانید خلاصه‌ای از صحبت‌های دارا را مرور کنید.  


Anthem یک بازی اکشن/RPG با محیط open world است که در دنیایی سرسبز پسا آخرالزمانی جریان دارد. گیمرها در بازی نقش کاراکترهایی به نام Freelancers را برعهده دارند که وظیفه آن‌ها حفاظت از دنیای Anthem است آن هم در مقابل طوفان‌های شدید و گروهی به نام : the Dominion

Dominion نام گروهی است که اعضای آن در پی آیتمی به نام Anthem of Creation هستند ، آیتمی که می‌تواند به بزرگترین سلاح کشتار جمعی بشر تبدیل شود. 

برای اجرای Anthem باید همیشه آنلاین باشید ، البته به خودتان بستگی دارد که بازی را تکی پیش ببرید یا همراه با دیگر کاربران (co-op) البته خبری ازهمراهی AI (هوش مصنوعی) به جای کاربران واقعی در حالت تک نفره نیست. 

بازی سیستم matchmaking مخصوص خود را برای پیدا کردن کاربران و ملحق شدن شما به آن‌ها را دارد. مشخصا قابلیت اینوایت دوستانتان هم وجود دارد.

در Anthem خبری از Lootbox , آیتم‌هایی برای بردن بازی وجود ندارد ، هرچند آیتم‌های تزیینی در بازی هستند که کاربران برای داشتن آن‌ها باید پول پرداخت کنند.

Dominion تنها دشمنان شما نیستند و موجودات محیطی هم می‌توانند سر راهتان سبز شوند. تا این لحظه تنها یک نوع هیولا با نام Scars نمایش داده شده که هدف آن‌ها شکار کاربران است. این موجودات در بیرون از قلعه Tarsis (محل زندگی انسان‌ها در بازی) کمین کرده‌اند.


بخش داستانی Anthem در Tarsis دنبال می‌شود. جایی که کاربر باید با دیگر NPCها صحبت کند. در این بخش دوربین به حالت اول شخص سوییچ می‌شود و شما باید روابط خود با دیگر شخصیت‌ها را از طریق مکالمه بنا کنید.

دیگر بازیکنان نمی‌توانند Lootهای شما را بدزدند.

کاراکترهای Anthem از لباس‌های فوق پیشرفته مخصوصی به نام javelins استفاده می‌کنند که این لباس‌ها به آن‌ها قدرت بیشتری می‌دهد و می‌توانند محیط پیرامون خود را شناسایی کنند. در بازی 4 نوع javelins وجود دارد : Ranger ، Storm ، Colossus و Interceptor. هر کدام از این لباس‌ها دارای ویژگی منحصر به فرد خود هستند ؛ هرچند نباید لزوما به آن‌ها به چشم کلاس هر بازیکن نگاه کرد مخصوصا این‌که مارک دارا تهیه کننده‌ی اجرایی Bioware به مخاطبان پیشنهاد کرده به یک نوع javelins محدود نشده  و بسته به نیاز آن را تغییر دهند. 

می‌توانید شخصیت خود را کاستومایز کنید. 

ساختار ماموریت بازی کم و بیش به Destiny شبیه است. یعنی مبارزه با هوش مصنوعی ، جمع آوری منابع و البته رو در رو شدن با دیگر بازیکنان. البته بخش PVP (مولتی‌پلیر رقابتی) در زمان لانچ همراه بازی عرضه نمی‌شود و مخاطبان برای دستیابی به این بخش باید مدت بیشتری صبر کنند. 

بازی بخش Raid دارد ، هرچند مشخص نیست این Raidها به چه صورت هستند و ساختار آن‌ها به بازی‌های MMORPG نزدیک تر است یا مثلا Destiny.

بازی روی کنسول‌ها با سرعت 30 فریم بر ثانیه اجرا می‌شود ، در حالی که فریم ریت نسخه PC ثابت نیست و بسته به سخت افزار تغییر می‌کند.

Anthem در تاریخ 22 فوریه (3 اسفند) برای PS4 , Xbox One و PC عرضه می‌شود. 

ادامه مطلب
تبلیغات
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عکس خوانده نمی شود

تیتر یک / از چهار گوشه جهان

کتاب‌هایی که وارد دنیای پیکسل‌ها شدند

معرفی کتاب‌های مشهوری که به بازی‌هایی بزرگ مبدل شدند


منتشر شده

توسط

karimi

تجربه ثابت کرده فیلم‌های سینمایی معمولا نمی‌توانند به منابع خوبی برای ساخت بازی‌های جذاب تبدیل شوند. از The Chronicles of Riddick و یکی دو عنوان دیگر فاکتور بگیریم ، بازی‌های اقتباسی - بر اساس فیلم - همیشه محکوم به شکست بوده‌اند ؛ آن‌هم شکست‌های عظیم و خجالت آور. شاید مشکل تصویرسازی باشد ، وقتی مخاطب تصویر قهرمان محبوبش را روی پرده نقره‌ای دیده ؛ میل و علاقه‌اش برای تکرار همان تجربه در یک مدیا یا به بیان بهتر ابزار رسانه دیگر ، به کمترین میزان ممکن می‌رسد. رمان اما روی دیگر این سکه است ، زیرا خواننده تمام مدت مجبور بوده که با استفاده از کلمات ، قهرمان و دنیای آن را در ذهنش به تصویر بکشد. خوشخبتانه در بازی علاوه بر تصویرسازی ، کنترل شخصیت اصلی هم بر عهده گیمر است. اینجاست که گیمر می‌شود نویسنده ، می‌شود شخصیت اصلی و از همه مهم‌تر می‌شود خالق. شاید به همین دلیل است که معمولاً اقتباس‌های داستانی با استقبال گرمی از جانب بازیبازها روبرو شده‌اند. در این مطلب می‌پردازیم به عملکرد 4 اقتباس بزرگ داستانی که در عالم گیم و بین گیمرها  هم به شهرتی عظیم دست پیدا کردند. 

The Witcher



این روزها دیگر همه The Witcher را می‌شناسند. بهترین اثر اکشن/نقش‌آفرینی دهه اخیر که از خاکسترهای این ژانر نسبتاً فراموش شده قیام کرد و به بازی مبدل شد که همه گیمرها از آن به نیکی یاد می‌کنند. بااین‌حال برعکس تصور بعضی از مخاطبان Witcher نه یک اثر کاملاً اورجینال ، بلکه اقتباسی قدرتمند از مجموعه داستانی غنی است. سری داستان Witcher ابتدا در یکی از مجلات فانتزی مشهور لهستان منتشر شد و پس از استقبال خوب مخاطبان ، آندری ساپاکوفسکی نویسنده آن را بر این امر داشت که مجموعه فانتزی خود را از دنیای ویچر و شخصیت گرلت خلق کند. محبوبیت بالای این سری در لهستان سبب شد تا استودیو سی دی پراژکت در اولین گام خود اقتباسی از این مجموعه داستان را برای گیمرها تهیه کند. Witcher با استقبال خوب کاربران رایانه‌های شخصی روبرو شد طوری که Atari به لطف آن توانست در روزهای سختش به سوددهی برسد. فروش بالای Witcher کافی بود تا سی دی پراژکت روز به روز گسترده شود ، پیشرفتی که باعرضه دو قسمت بعدی به اوج خود رسید. قسمت سوم ویچر از منظر بسیاری از گیمرهای شیفته عناوین RPG ، بهترین نماینده این ژانر طی دهه‌ گذشته است.

 جالب است بدانید که ساپاکوفسکی با مبلغ بسیار کمی تمامی حقوق Witcher را به استودیو CD Projekt Red واگذار کرد و حتی پیشنهاد مدیر این استودیو برای داشتن سهمی از فروشی کلی این سری را رد کرد. ساپاکوفسکی چند سال پیش اعتراف کرد که این بزرگترین اشتباه دوران کاری‌اش بوده است. 

Dante's Inferno

نیازی به گزافه‌گویی نیست ؛ عموم مخاطبان با کمدی الهی (Divine Comedy) آشنا هستند. سه‌گانه مشهوری که حتی در کتاب‌های درسی هم ردپایش دیده می‌شود. دانته نخستین نویسنده‌ای بود که تصویری به‌شدت واقعی از جهنم - شبیه به آن چیزی که در ادیان مختلف از آن یاد می‌شود - ترسیم کرد. نقاشی‌های دهشتناک نسخه جهنم دانته مزید علت شد تا بسیاری از مردم طی سال‌ها ، با کمدی الهی آشنا شوند. البته در کتاب ، دانته تنها مسافری بود که با کمک ورجیل از جهنم و دوزخ و بهشت دیدار کرد ؛ در حالی که بازی Dante's Inferno ، محصول سال 2010 شرکت EA ، او را در قامت یک جنگجو قرار داد. هدف اصلی این شرکت ، رقابت با اثر مشهور سونی ، God of War بود و آنها قصد داشتند از این طریق سونی را به چالش بکشند ؛ هرچند باوجود تبلیغات گسترده همچون پخش تریلر بازی در فینال مسابقات فوتبال آمریکایی ، Dante's Infernoنتوانست آن‌طور که بایدوشاید باب میل دوستداران عناوین هک و اسلش باشد. 

بااین‌حال سازندگان طی تلاشی تحسین‌برانگیز دقیقاً تصاویر کتاب و توصیف دانته از طبقات مختلف جهنم را به تصویر کشیدند و همین عاملی شد تا تاثیر مبارزات نه‌چندان جذاب و گرافیک ضعیف تکنیکی بازی به پایین‌ترین میزان ممکن برسد. 

American McGee's Alice



شاید (American McGee's Alice) «آمریکن مکگی تقدیم  می‌کند : آلیس » یک اقتباس وفادار نباشد ؛ اما از منظر طراحی بصری و ساختار گیم پلی ، بدون شک یکی از بهترین عناوین تاریخ است. مکگی که پیش‌تر به‌عنوان طراح در id فعالیت کرده و با خشونت رایج در بازی‌ها بیگانه نبود ، آلیس را از دنیای فانتزی خود دور کرده و او را به جهانی گوتیک مانند آورد که ترس و سیاهی در  آن موج می‌زد. شاید هیچ توصیفی بهتر از این نباشد که Aliceمکگی را به آثار تیم برتون تشبیه کنیم :  جهانی به همان اندازه بیگانه و همان‌قدر عجیب و نادر. آلیسی که مکگی به ما نشان می‌دهد بدون شک ترسناک‌ترین اقتباسی است که از روی کتاب مشهور لوییس کارول (Lewis Carroll) صورت گرفته. آن دنیای کودکانه جای خود را به جهانی داده که در آن موجودات کوچک به‌جای کمک ، یکدیگر را به بدترین شکل ممکن سلاخی می‌کنند ؛ دنیایی که پس از مرگ خانواده آلیس ، درگیر جنون او شده. افسوس که دنباله این بازی نتوانست آن‌طور که بایدوشاید مخاطبان را راضی نگاه دارد.

 البته مکگی دراین‌بین بیشتر تقصیر را داشت زیرا او سال‌هاست که هیچ شباهتی به آن سازنده خوش‌نام و متفاوت هنر هشتم ندارد. بااین‌حال فراموش نکنیم که آلیس قصه ما ، جز اولین شخصیت‌هایی بود که مخاطبان را با ترس روان‌شناسانه آشنا کرد. 

Metro 2033

دیمیتری گلوخوفسکی (Dmitry Glukhovsky) وقتی کار نوشتن رمان Metro 2033)مترو 2033) را شروع کرد که تنها 18 سال سن داشت. این جوان خوش‌فکر روسی با قرار دادن این داستان در سایتش ، آن‌هم به‌صورت رایگان ، یک‌شبه ره صدساله را پیمود طوری که تا به امروز چندین میلیون نفر در سرتاسر جهان رمانش را مطالعه کرده‌اند. گلوخوفسکی که خود را گیمر می‌خواند ، در سال 2008 با استودیو اوکراینی 4A Games برای ساخت بازی Metro 2033 وارد مذاکره شد. اعضای این استودیو که پیش‌تر با الهام از واقعه چرنوبیل و فیلم استالکر (Stalker) آندری تارکوفسکی بازی Stalker را روانه بازار کرده بودند ؛ به‌خوبی از پس وظیفه سختشان برآمدند - 4A Games را تعدادی از اعضای اسبق استودیو GSC Game World تشکیل دادند - Metro 2033 با استقبال بسیار خوب مخاطبان روبرو شد و به فاصله سه سال دنباله‌اش هم روانه بازار شد و حالا هم که دوستداران این سری بی صبرانه چشم‌انتظار قسمت سوم این سری با نام Metro Exodus. همان‌طور که از نام این بازی برمی‌آید ، داستان آن در سال 2033 به وقوع می‌پیوندد ، 20 سال پس‌ازآنکه نیرویی ناشناس ، یک بمب اتمی را در مسکو رها می‌کند. 

پس از انفجار بیشتر جمعیت پایتخت روسیه کشته‌شده و بازمانده‌ها هم برای دوری از پرتوهای رادیواکتیو به متروهای این شهر پناه می‌برند. فضاسازی بی‌نظیر و سیستم گیم پلی که کاملاً بر اساس داستان بناشده بود ، نه‌فقط Metro 2033 را به اقتباسی وفادار تبدیل کرد بلکه نام آن را نیز در تالار بازی‌های مشهور هنر هشتم به ثبت رساند. 


ادامه مطلب

تریلر

تیزر E3 بازی The Sinking City

منتشر شده

توسط

karimi

ادامه مطلب

خبر یک / اخبار

غذای مخصوص گیمرها

شرکت Funko وارد کسب و کار مواد غذایی شد 


منتشر شده

توسط

karimi

شرکت Funko که به دلیل تولید عروسک‌های کوچک بر اساس شخصیت‌های مشهور جهان بازی و سینما به شهرت رسیده ، امروز از ورودش به کسب و کار مواد غذایی خبر داد.

از این پس شرکت Funko ، غلات صبحانه (کورن فلکس یا برشتوک خودمان) آن هم براساس شخصیت‌های مشهور سینمایی و بازی تولید خواهد کرد. 

این شرکت تا اینجای کار از 6 طرح مختلف غلات صبحانه رونمایی کرده است. در این بین غلات مخصوص Mega Man و غلات مخصوص Cuphead انحصارا برای گیمرهاست. این غلات‌ها با نام FunkOs شناخته می‌شوند و هر بسته آن‌ها شامل یک عروسک بر اساس طرح بسته آن است. Funko اعلام کرده که طرح‌های جدیدی را تا آخر سال 2018 رونمایی خواهد کرد.

این نخستین باری نیست که غلات صبحانه بر اساس شخصیت‌های بازی تولید می‌شود. اولین بار نینتندو اواخر دهه‌ی 80 میلادی مجوز تولید غلات بر اساس شخصیت‌های Mario و لینک (The Legend of Zelda) را به شرکت Ralston داد و این محصولات طی آن سال‌ها با استقبال بسیار شدید کودکان و نوجوانان آمریکایی همراه شد. 


ادامه مطلب
تبلیغات


آپارات