با ما همراه باشید

اخبار سینما / تیتر یک

خالق بازی Undying ، سریال ترسناک می‌سازد

بازگشت کلایو بارکر

منتشر شده

خالق بازی Undying ، سریال ترسناک می‌سازد

کلایو بارکر نویسنده مشهور آثار ترسناک جدیدترین هنرمندی است که وارد عرصه سریال‌سازی شده. قرار است شبکه SyFy بر اساس کتاب Cable این نویسنده انگلیسی (مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه ترسناک) یک سریال جذاب بسازد.

شخص بارکر در سال 1990 (1369) فیلم ترسناک Nightbreed را ساخت که اقتباسی از همین مجموعه داستان بود. داستان این کتاب در مورد گروهی از نیمه انسان/نیمه هیولاها است که پس از نابود شدن پناه‌گاهشان به دنبال خانه‌ای جدید هستند. قرار است فیلم‌برداری این سریال از اواخر سال جاری میلادی آغاز شود.

کلایو بارکر را عموما به دلیل نوشتن داستان‌های ترسناک و کارگردانی و نویسندگی سری فیلم Hellraiserمی‌شناسند. او همچنین نویسنده فیلم‌نامه The Midnight Meat Train است ، فیلمی که بر اساس داستان کوتاهی از آثار خودش ساخته شده بود. 

کلایو بارکر در صنعت بازی هم نامی شناخته شده است و تا به امروز مسئول خلق دو بازی ترسناک بوده. نخست بازی Clive Barker's Undying که یک FPS/ترسناک خوش ساخت بود و در سال 2001 برای PC عرضه شد. بارکر این بازی را با کمک شعبه لس‌آنجلس شرکت EA ساخت ، بازی‌ای که متوسط نمره 90 از 100 را از گیم رنکینگ کسب کرد اما به دلیل فروش کم هیچ گاه دنباله آن ساخته نشد. 

دیگر بازی مشهور بارکر Clive Barker's Jericho نام دارد که این عنوان هم از قضا اثری FPS/ترسناک است. بارکر این بازی را با کمک استودیو اسپانیایی MercurySteam ساخت ، اثری که در سال 2007 برای X360 ، PS3 و PC عرضه شد. این بازی متوسط نمره 63 از 100 را کسب کرد و در فروش هم بسیار ضعیف ظاهر شد تا بارکر برای همیشه از صنعت بازی خداحافظی کند. 

ادامه مطلب
تبلیغات
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عکس خوانده نمی شود

تیتر یک / از چهار گوشه جهان

کتاب‌هایی که وارد دنیای پیکسل‌ها شدند

معرفی کتاب‌های مشهوری که به بازی‌هایی بزرگ مبدل شدند


منتشر شده

توسط

karimi

تجربه ثابت کرده فیلم‌های سینمایی معمولا نمی‌توانند به منابع خوبی برای ساخت بازی‌های جذاب تبدیل شوند. از The Chronicles of Riddick و یکی دو عنوان دیگر فاکتور بگیریم ، بازی‌های اقتباسی - بر اساس فیلم - همیشه محکوم به شکست بوده‌اند ؛ آن‌هم شکست‌های عظیم و خجالت آور. شاید مشکل تصویرسازی باشد ، وقتی مخاطب تصویر قهرمان محبوبش را روی پرده نقره‌ای دیده ؛ میل و علاقه‌اش برای تکرار همان تجربه در یک مدیا یا به بیان بهتر ابزار رسانه دیگر ، به کمترین میزان ممکن می‌رسد. رمان اما روی دیگر این سکه است ، زیرا خواننده تمام مدت مجبور بوده که با استفاده از کلمات ، قهرمان و دنیای آن را در ذهنش به تصویر بکشد. خوشخبتانه در بازی علاوه بر تصویرسازی ، کنترل شخصیت اصلی هم بر عهده گیمر است. اینجاست که گیمر می‌شود نویسنده ، می‌شود شخصیت اصلی و از همه مهم‌تر می‌شود خالق. شاید به همین دلیل است که معمولاً اقتباس‌های داستانی با استقبال گرمی از جانب بازیبازها روبرو شده‌اند. در این مطلب می‌پردازیم به عملکرد 4 اقتباس بزرگ داستانی که در عالم گیم و بین گیمرها  هم به شهرتی عظیم دست پیدا کردند. 

The Witcher



این روزها دیگر همه The Witcher را می‌شناسند. بهترین اثر اکشن/نقش‌آفرینی دهه اخیر که از خاکسترهای این ژانر نسبتاً فراموش شده قیام کرد و به بازی مبدل شد که همه گیمرها از آن به نیکی یاد می‌کنند. بااین‌حال برعکس تصور بعضی از مخاطبان Witcher نه یک اثر کاملاً اورجینال ، بلکه اقتباسی قدرتمند از مجموعه داستانی غنی است. سری داستان Witcher ابتدا در یکی از مجلات فانتزی مشهور لهستان منتشر شد و پس از استقبال خوب مخاطبان ، آندری ساپاکوفسکی نویسنده آن را بر این امر داشت که مجموعه فانتزی خود را از دنیای ویچر و شخصیت گرلت خلق کند. محبوبیت بالای این سری در لهستان سبب شد تا استودیو سی دی پراژکت در اولین گام خود اقتباسی از این مجموعه داستان را برای گیمرها تهیه کند. Witcher با استقبال خوب کاربران رایانه‌های شخصی روبرو شد طوری که Atari به لطف آن توانست در روزهای سختش به سوددهی برسد. فروش بالای Witcher کافی بود تا سی دی پراژکت روز به روز گسترده شود ، پیشرفتی که باعرضه دو قسمت بعدی به اوج خود رسید. قسمت سوم ویچر از منظر بسیاری از گیمرهای شیفته عناوین RPG ، بهترین نماینده این ژانر طی دهه‌ گذشته است.

 جالب است بدانید که ساپاکوفسکی با مبلغ بسیار کمی تمامی حقوق Witcher را به استودیو CD Projekt Red واگذار کرد و حتی پیشنهاد مدیر این استودیو برای داشتن سهمی از فروشی کلی این سری را رد کرد. ساپاکوفسکی چند سال پیش اعتراف کرد که این بزرگترین اشتباه دوران کاری‌اش بوده است. 

Dante's Inferno

نیازی به گزافه‌گویی نیست ؛ عموم مخاطبان با کمدی الهی (Divine Comedy) آشنا هستند. سه‌گانه مشهوری که حتی در کتاب‌های درسی هم ردپایش دیده می‌شود. دانته نخستین نویسنده‌ای بود که تصویری به‌شدت واقعی از جهنم - شبیه به آن چیزی که در ادیان مختلف از آن یاد می‌شود - ترسیم کرد. نقاشی‌های دهشتناک نسخه جهنم دانته مزید علت شد تا بسیاری از مردم طی سال‌ها ، با کمدی الهی آشنا شوند. البته در کتاب ، دانته تنها مسافری بود که با کمک ورجیل از جهنم و دوزخ و بهشت دیدار کرد ؛ در حالی که بازی Dante's Inferno ، محصول سال 2010 شرکت EA ، او را در قامت یک جنگجو قرار داد. هدف اصلی این شرکت ، رقابت با اثر مشهور سونی ، God of War بود و آنها قصد داشتند از این طریق سونی را به چالش بکشند ؛ هرچند باوجود تبلیغات گسترده همچون پخش تریلر بازی در فینال مسابقات فوتبال آمریکایی ، Dante's Infernoنتوانست آن‌طور که بایدوشاید باب میل دوستداران عناوین هک و اسلش باشد. 

بااین‌حال سازندگان طی تلاشی تحسین‌برانگیز دقیقاً تصاویر کتاب و توصیف دانته از طبقات مختلف جهنم را به تصویر کشیدند و همین عاملی شد تا تاثیر مبارزات نه‌چندان جذاب و گرافیک ضعیف تکنیکی بازی به پایین‌ترین میزان ممکن برسد. 

American McGee's Alice



شاید (American McGee's Alice) «آمریکن مکگی تقدیم  می‌کند : آلیس » یک اقتباس وفادار نباشد ؛ اما از منظر طراحی بصری و ساختار گیم پلی ، بدون شک یکی از بهترین عناوین تاریخ است. مکگی که پیش‌تر به‌عنوان طراح در id فعالیت کرده و با خشونت رایج در بازی‌ها بیگانه نبود ، آلیس را از دنیای فانتزی خود دور کرده و او را به جهانی گوتیک مانند آورد که ترس و سیاهی در  آن موج می‌زد. شاید هیچ توصیفی بهتر از این نباشد که Aliceمکگی را به آثار تیم برتون تشبیه کنیم :  جهانی به همان اندازه بیگانه و همان‌قدر عجیب و نادر. آلیسی که مکگی به ما نشان می‌دهد بدون شک ترسناک‌ترین اقتباسی است که از روی کتاب مشهور لوییس کارول (Lewis Carroll) صورت گرفته. آن دنیای کودکانه جای خود را به جهانی داده که در آن موجودات کوچک به‌جای کمک ، یکدیگر را به بدترین شکل ممکن سلاخی می‌کنند ؛ دنیایی که پس از مرگ خانواده آلیس ، درگیر جنون او شده. افسوس که دنباله این بازی نتوانست آن‌طور که بایدوشاید مخاطبان را راضی نگاه دارد.

 البته مکگی دراین‌بین بیشتر تقصیر را داشت زیرا او سال‌هاست که هیچ شباهتی به آن سازنده خوش‌نام و متفاوت هنر هشتم ندارد. بااین‌حال فراموش نکنیم که آلیس قصه ما ، جز اولین شخصیت‌هایی بود که مخاطبان را با ترس روان‌شناسانه آشنا کرد. 

Metro 2033

دیمیتری گلوخوفسکی (Dmitry Glukhovsky) وقتی کار نوشتن رمان Metro 2033)مترو 2033) را شروع کرد که تنها 18 سال سن داشت. این جوان خوش‌فکر روسی با قرار دادن این داستان در سایتش ، آن‌هم به‌صورت رایگان ، یک‌شبه ره صدساله را پیمود طوری که تا به امروز چندین میلیون نفر در سرتاسر جهان رمانش را مطالعه کرده‌اند. گلوخوفسکی که خود را گیمر می‌خواند ، در سال 2008 با استودیو اوکراینی 4A Games برای ساخت بازی Metro 2033 وارد مذاکره شد. اعضای این استودیو که پیش‌تر با الهام از واقعه چرنوبیل و فیلم استالکر (Stalker) آندری تارکوفسکی بازی Stalker را روانه بازار کرده بودند ؛ به‌خوبی از پس وظیفه سختشان برآمدند - 4A Games را تعدادی از اعضای اسبق استودیو GSC Game World تشکیل دادند - Metro 2033 با استقبال بسیار خوب مخاطبان روبرو شد و به فاصله سه سال دنباله‌اش هم روانه بازار شد و حالا هم که دوستداران این سری بی صبرانه چشم‌انتظار قسمت سوم این سری با نام Metro Exodus. همان‌طور که از نام این بازی برمی‌آید ، داستان آن در سال 2033 به وقوع می‌پیوندد ، 20 سال پس‌ازآنکه نیرویی ناشناس ، یک بمب اتمی را در مسکو رها می‌کند. 

پس از انفجار بیشتر جمعیت پایتخت روسیه کشته‌شده و بازمانده‌ها هم برای دوری از پرتوهای رادیواکتیو به متروهای این شهر پناه می‌برند. فضاسازی بی‌نظیر و سیستم گیم پلی که کاملاً بر اساس داستان بناشده بود ، نه‌فقط Metro 2033 را به اقتباسی وفادار تبدیل کرد بلکه نام آن را نیز در تالار بازی‌های مشهور هنر هشتم به ثبت رساند. 


ادامه مطلب

تریلر

تیزر E3 بازی The Sinking City

منتشر شده

توسط

karimi

ادامه مطلب

خبر یک / اخبار

پروژه Darksiders Legion معرفی شد

منتشر شده

توسط

danial

کمپانی THQ Nordicاز پروژه Darksiders Legion رونمایی کرد ؛ پروژه مختص محیطی مجازی که برای گردهمایی و گفت و گوی طرفداران این سری است. پروژه Darksiders Legion قرار است به عنوان یک فضای اجتماعی (Community Hub) برای طرفداران سری مورد استفاده قرار گیرد.

گیمرها و دوستداران سری دارک سایدرز می‌توانند در این محیط مجازی به گفت و گو درباره این سری پرداخته و علاوه بر انتشار راهنمای ویدئویی برای بازی، آثار هنری (از فن آرت تا قطعه‌های موسیقی که خودشان برای بازی ساخته‌اند) سری Darksiders را که خود طراحی کرده‌اند با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. برهمین اساس دست اندرکاران این پروژه از آن به عنوان «پناهگاه خلاقیت» یاد می‌کنند. 

وظیفه معرفی سراسری و تبلیغات این پروژه هم برعهده 9 هنرمند (Cosplayer) - لباس پوشیدن به هدف شبیه شدن به کاراکتر و شخصیت های خاص- از سراسر جهان است. آن‌ها با شبیه کردن خود به قهرمانان و کاراکترهای سری Darksiders، قرار است در نمایشگا‌ه‌ها و کنفرانس‌های جهانی مرتبط با گیمینگ حضور یابند تا گیمرها بیش از پیش با داستان و فضای این سری آشنا شوند. ماموریت این نه هنرمند در نمایشگاه گیمزکام آلمان آغاز خواهد شد.

بازی Darksiders 3قرار است اواخر سال جاری میلادی برای PS4،XboxOne وPC عرضه شود.



ادامه مطلب
تبلیغات


آپارات