با ما همراه باشید

خبر یک / اخبار

اولین اطلاعات از فیلم Mortal Kombat + فهرست کاراکترهای فیلم

کارگردان Saw چه خوابی برای دوستداران «مورتال کمبت» دیده ؟

منتشر شده

اولین اطلاعات از فیلم Mortal Kombat + فهرست کاراکترهای فیلم

در حالی که بیش از دو دهه از اکران آخرین فیلم از سری Mortal Kombat می‌گذرد، اکنون خبر رسیده که ساخت نسخه ریبوت این فیلم وارد فاز جدیدی شده. گزارشی که The Hashtag Showمنتشر کرده، حاکی از این است که حداقل تاکنون حضور هفده کاراکتر از سری بازی‌ها در فیلم تایید شده است.

لیست کاراکترهای حاضر در فیلم:

Cole Turner

شخصیت اصلی این فیلم، مردی سی و چند ساله است که با مشکلات بسیاری در زندگی شخصی و اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کند. این بوکسور که همسر خود را هم از دست داده، بیش از هر چیز در دنیا به دختر خود اهمیت می‌دهد و حاضر است تمامی دنیا را در مقابل چشمان او فدا کند.


KANO 

نقش دوم فیلم برعهده این کاراکتر است که از قضا او هم در دهه چهارم زندگی‌اش به سر می‌برد. کانو پیشتر عضو نیروهای ویژه نظامی بوده با این حال اکنون تبدیل به یک مزدور خشن و نترس شده است. 

Sonya Blade

یکی از کاراکترهای مشهور سری Mortal Kombat که به دنبال سرنخ‌هایی از مبارزات مخفیانه MK است. او Cole را استخدام می‌کند تا به او در رمزگشایی از اسرار Mortal Kombat یاری برساند

Lord Raiden

خدای صاعقه و نگهبان قلمرو زمین. او فرمانده و مربی نیروهای زمینی در نبردMortal Kombat است.

Mileena

یکی دیگر از کاراکترهای مشهور سری که به واسطه نقابی که نیمی از صورتش را پوشانده شناخته می‌شود.


Jax

این کاراکتر هم یکی از نیروهای نظامی کارکشته قدیمی است که اکنون بدل به یک مزدور شده. او دو دست خود را در یک انفجار از دست داده و در این فیلم به همراه سونیا و کول راهی دنیای زیرین می‌شود.

Shang Tsung

یکی از شخصیت های منفی سری که سنش تاکنون مشخص نشده. این جادوگر مشهور یکی از منابع اصلی انرژی تاریک محسوب می شود. چهره او همواره در حال تغییر است و به همین واسطه می تواند به راحتی افراد را فریب دهد.

Drahmin

او با یک ماسک صورت خود را پوشانده و جای یک دستش، گرزی تیغدار قرار گرفته. دلیلی کافی برای اثبات خطرناک و مرگبار بودن مواجه با این کاراکتر.

Kabal

یکی از مبارزان مرگبار و مشهور Outworld که زرهی سیاه رنگ به تن داشته و سلاح اصلی‌اش دو شمشیر تیز و برنده هستند.

Nitara

این خون آشام سیاه موی، صاحب بال‌هایی مانند خفاش است که از کتف ‌هایش بیرون آمده‌اند، اگر چنین بال‌هایی برای ترساندن کسی کافی نیست، بدون شک چنگال‌های نیتارا که همواره از آن ‌ها خون می‌چکد، زهره بر اندام هر مبارزی می‌اندازد.

Reiko

یکی از ژنرال‌های Outworld که علاوه بر داشتن چشمانی درخشان، از یک چکش بزرگ جنگی به عنوان سلاح استفاده می‌کند.

The Overseer

به نوعی مدیر برنامه‌های مبارزان زمینی محسوب می‌شود که به طرز خنده آوری پیر است.

Emily

دختر دوازده سال کول که هوشی ماورای سن خود دارد. 

Sophia

مادرزن کول که سرپرستی از امیلی را هم برعهده دارد.

Jess

خواهر زن کول که به همراه سوفیا و امیلی زندگی می‌کند. او رابطه نسبتا شکرابی با کول دارد و در نظرش کول یک پدر بی مسئولیت و سربه هواست.


Liu Kang

یکی از قهرمانان اصلی قلمرو زمین که توسط نینجاها آموزش دیده. او یکی از ماهرترین مبارزان تورنومنت است.

Kung Lao

دوست قدیمی و ساکت لیو کنگ که به خاطر کلاه مرگبار و بومرنگ مانندش شناخته می‌شود.

چندین نکته قابل توجه در این میان وجود دارد:

حضور دختر، مادرزن و خواهر زن کول در فیلم نشان می‌دهد چاشنی‌هایی از دراما و سکانس های خانوادگی هم در فیلم وجود دارند. 

سازندگان تصمیم گرفته اند یک نوجوان دوازده ساله نقش لرد رایدن را ایفا کند، محافظ قلمرو زمین که بدون استثنا در تمامی فیلمها و بازی های سری، او را به عنوان یک مرد بالغ دیده ایم.

نکته قابل توجه دیگر غیبت سه کاراکتر اصلی سری یعنی Sub-Zero ، Scorpion و جانی کیج است که هنوز مشخص نیست آیا در میان کاراکترهای نهایی حاضر خواهند بود یا خیر و اگر هم حضور ندارند، دلیل آن چیست.

«جیمز وان» کارگردان فیلم‌های مشهوری مثل Saw و The Conjuring تهیه‌کننده این فیلم است. همچنین «سایمون مک‌کوید» کارگردان کلیپ‌های تبلیغاتی که سابقه‌ ساخت آگهی تبلیغاتی تلویزیونی را پلی‌استیشن و Halo را در کارنامه خود دارد. 

ادامه مطلب
تبلیغات
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عکس خوانده نمی شود

از چهار گوشه جهان

درس بزرگ نینتندو

چگونه 3DS بستر موفقیت سوییچ را فراهم کرد

منتشر شده

توسط

karimi

وقتی سونی خبر از توقف تولید پلی‌استیشن ویتا داد، بسیاری از تحلیلگران با اطمینان مرگ کنسول‌های همراه را اعلام کردند. فراگیر شدن تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها بزرگترین ضربه را بر پیکر این محصولات زدند و به نظر می‌رسید که 3DS و ویتا آخرین میراث کنسول‌های قابل حمل باشند؛ اما نینتندو با محصول جدیدش تمامی محاسبات را برهم زد. سوییچ کنسول دوگانه (هیبرید) نینتندو اولین ساخته‌ این کمپانی ژاپنی بود که بر اساس یک هدف بزرگ بنا شد: ساخت بازی‌های با کیفیت کنسول‌های خانگی برای محصولی قابل حمل (Handheld). نینتندو که در سال 1989 با گیم بوی کنسول‌های همراه را وارد صنعت بازی کرده بود، با سوییچ توانست برای نخستین مرزهای بین کنسول‌های خانگی و کنسول‌های قابل حمل را به کمترین میزان ممکن برساند. فروش بالای سوییچ باعث شد تا پس از سال‌ها یک محصول قابل حمل منحصر به فرد بتواند جلوی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها ایستادگی کند ؛ موضوعی که تقریبا هیچ کدام از تحلیل‌گران مشهور دنیای فناوری انتظار آن را نداشتند.

ابزار هوشمند علیه سامورایی‌ها

«ساتورو ایواتا» فقید ، مدیر عامل اسبق نینتندو از موفق ترین مدیران ژاپنی صنعت بازی بود که طی نسل هفتم کنسول‌های بازی موفق شد نینتندو را به روزهای اوجش بازگرداند. Wii با فروش 101 میلیون نسخه‌ای فاتح نبرد کنسول‌های خانگی شد و کنسول همراه DS هم با فروش 154 میلیون نسخه‌ای پرفروش ‌ترین کنسول قابل حمل تاریخ  نام گرفت. ایواتا  آن‌قدر مسرور این موفقیت شده بود که متوجه تغییرات پیرامونش نشد. همزمان با رشد شرکت ژاپنی در صنعت بازی ، اپل بدون ورود مستقیم به جمع شرکت‌های سازنده کنسول توانست با اپ استور به بزرگترین عرضه کننده بازی‌های ویدیویی تبدیل شود. تقریبا سه سال قبل از ظهور آیفون بود که هر دو کنسول DS و PSP در یک بازه زمانی کوتاه نسبت به هم عرضه شدند. PSP با اینکه محبوبیت بسیار کم تری نسبت به DS داشت اما به لطف شرایط متفاوت بازار آن دوره ، فروش 82 میلیون نسخه‌ای را تجربه کرد. اوج فروش هر دو محصول طی بازه‌‌ای شش ساله (2004 الی 2010) بود و مدیران هر دو شرکت فکر می‌کردند جانشینان این دو کنسول قطعا با موفقیت جا پای برادران بزرگ خود خواهند گذاشت ، در صورتی که نه 3DS و نه PS Vita نتوانستند به گرد پای آن‌ها برسند؛ به چه دلیل؟ ظهور ابزار هوشمند. آی‌فون اواسط سال 2007 روانه بازار شد و iPad هم اوایل سال 2010 در اختیار مخاطبان قرار گرفت. اپل خواسته و ناخواسته با این دو محصول  ضرری جبران ناپذیر به کسب و کار نینتندو و سونی وارد کرد طوری که آمارها نشان می‌دهند افت فروش کنسول‌های همراه از اواخر سال 2010 و اوایل سال 2011 کاملا مشهود بوده است. 

چرا کنسول‌های همراه شکست خوردند

یکی از دلایل اصلی شکست 3DS و ویتا نگرش غلط مدیران به بازاری بود که از جانب بازیگران بزرگ دنیای فناوری دچار تغییر و تحولات شده بود. همه گیر شدن ابزار هوشمند از یک سو و تمایل بسیاری از بازیسازان برای عرضه عناوین خود روی «اپ استور» و «گوگل پلی» از سوی دیگر باعث شد تا نینتندو و سونی خود را در وضعیتی دشوار پیدا کنند. یکی دیگر از مشکلات هدف گذاری اشتباه بود. نینتندو بیشتر روی کنترل متفاوت، نمایشگر سه بعدی بدون عینک، بازی‌های انحصاری مثل ماریو و عناوین نقش‌آفرینی ژاپنی تمرکز کرد. سیاستی که در نهایت باعث شد تا 3DS به فروش 68 میلیون نسخه‌ای برسد که هرچند در مقایسه با DS بسیار نا امیدکننده است اما همچنان محصولی موفق نامیده می‌شود. در طرف مقابل سونی می‌خواست کمی از ماهیت کنسول همراه فاصله بگیرد و ویتا را شبیه به کنسولی خانگی بسازد. برای همین طراحی ویتا بیشتر به نمونه کوچک‌تر کنترلر پلی‌استیشن بعلاوه یک صفحه نمایش شباهت داشت. همین سیاست حسابی به ضرر سونی تمام شد زیرا در آن مقطع (ویتا در سال 2011 وارد بازار شد ) کمتر سازنده‌ای حاضر می‌شد تا قید بازی‌های موبایلی را زده و روی ویتا تمرکز کند. از آن بدتر اینکه ویتا می‌خواست کنسولی قدرتمند باشد و ساخت بازی با کیفیتی برای کنسول همراه باعث می‌شد تا سازندگان مجبور شوند برای استفاده کامل از سخت افزار کنسول میلیون‌ها دلار هزینه کنند. موضوعی که باعث فروش ویتا بسیار پایین‌تر از سطح انتظارات باشد و فروش این کنسول طی شش سالتنها به 15 میلیون نسخه برسد!

اژدها وارد می‌شود

سوهی یوشیدا مدیر استودیوهای بازیسازی سونی سال گذشته طی مصاحبه‌ای اعلام کرد آن‌ها دیگر علاقه‌ای به کسب و کار کنسول‌های همراه ندارند و با وجود ابزار هوشمند نمی‌توان به این بازار تکیه کرد. حرف یوشیدا درست بود. ابزار هوشمند هم ارزان قیمت تر هستند و هم بازیسازی برای آن‌ها بسیار راحت تر است اما این مدیر ژاپنی حساب یک چیز را نکرده بود : سوییچ ! نیننتندو که از شکست Wii U و نمایش نه چندان قابل قبول 3DS حسابی ناراحت بود  روی ایده‌ای جدید سرمایه‌گذاری کرد. ایواتا و همکارانش به این فکر افتادند که وقت آن رسیده به جای دو کنسول ، روی یک کنسول تمرکز کند ؛ کنسولی دوگانه که بتواند طرفداران دو قشر را راضی نگه دارد. رسیدن به این هدف بسیار سخت بود اما مسئولان نینتندو دقیقا می‌دانستند به دنبال چه چیزی هستند و برای این کار باید از چه ابزاری استفاده کنند. ویژگی اصلی کنسول این بود که مخاطبان می‌توانستند به هر شکلی از آن کار بکشند. در قالب کنسولی همراه ، در قالب کنسولی خانگی و حتی در قالب محصولی که بتواند کاربران اعم از گیمر و غیرگیمر را دور یکدیگر جمع کند. نینتندو برای این کار نه تنها شرایط بازار را در نظر گرفت بلکه از نقطه قوت اصلی خودش یعنی نوآوری استفاده کرد. وقتی سوییچ برای نخستین بار معرفی شد ، کاربران سراسر جهان از دیدن محصول جدید نینتندو شگفت زده شدند. کار به جایی رسید که در کمتر از یک هفته رکورد بازدید صفحه نینتندو در یوتیوب شکسته شد. این روند ادامه داشت و ماجرا تا جایی پیش رفت که تاتسومی کیمیشیما مدیرعامل نینتندو و جایگزین ایواتا مدتی پس از عرضه سوییچ اعلام کرد که فروش این کنسول بسیار فراتر از سطح انتظارات بوده طوری که شرکتش با کمبود سوییچ روبرو شده است. 

غوغا در سرزمین آفتاب

بزرگترین برگ برنده سوییچ ، بازار ژاپن بوده ؛ بازاری که عمده مخاطبانش دوستداران محصولات همراه هستند. جالب است بدانید که بهترین بازار برای هر دو کنسول ویتا و 3DS این کشور بوده. بر اساس آمار ، سوییچ در هر زمینه‌ای تا اینجای بهتر از پلی‌استیشن 4 عمل کرده است. به طور مثال سوییچ طی هفته نخست در ژاپن فروشی 329 هزار نسخه‌ای داشته که کمی بیشتر از فروش 309 هزار نسخه‌ای پلی‌استیشن 4 بوده. نینتندو برای رسیدن به فروش 1 میلیون نسخه‌ای سوییچ در ژاپن تنها 19 هفته صبر کرد ؛ در حالی که سونی برای رسیدن به چنین آماری برای پلی‌استیشن 4 مجبور شد 49 هفته صبر کند. قدرت‌نمایی سوییچ به ژاپن محدود نشده و چندین ماه است که فروشش از پلی‌استیشن 4 و ایکس باکس وان در آمریکا جلو زده است. در حال حاضر و بر اساس آخرین آمار که مربوط به اواسط مرداد ماه است فروش سوییچ به بیش از 4.7 میلیون نسخه و فروش نرم افزاری آن به 13.6 میلیون نسخه رسیده. علاوه بر طراحی منحصر به سوییچ که باعث شده کاربران برای نخستین بار تجربه بازی‌های کنسول‌های خانگی و درجه یک (AAA) را روی محصولی قابل حمل داشته باشند. نباید هم فراموش کنیم سیاست درست نینتندو در قبال سازندگان کوچک و بزرگ سبب شده در حال حاضر سوییچ تنها محصول همراه جهان باشد که کاربران با خرید آن می‌توانند هم بازی‌های انحصاری نینتندو مثل ماریو ، زلدا را تجربه کنند و هم بازیسازان مستقل عناوینی مثل Cave Story ،Owlboy برایش بازی بسازن. حتی کمپانی بتسدا هم برایش Doom و ولفنشتاین را عرضه کند که هر دو شوترهایی مخصوص گیمرهای حرفه‌ای است. حقیقت این است که نینتندو با سوییچ موفق شده رویای دیرینه بسیاری از گیمرها را جامه عمل بپوشاند 

آینده درخشان

عملکرد قدرتمندانه سوییچ باعث شده تا کنسول‌های همراه که به روزهای آخر خودشان نزدیک شده اند بار دیگر به میدان رقابت بازگردند. به طور مثال از گوشه و کنار خبر می‌رسد شرکت Razer که از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم جانبی کنسول‌های بازی و لپ‌تاپ مخصوص گیم است ؛ مشغول ساخت یک کنسول همراه با معماری رایانه‌های شخصی است. البته Razer پیش از این محصولی همچون Edge را درست کرده که تا حدی شبیه به سوییچ است با این تفاوت که بازی‌های کامپیوترهای شخصی روی آن اجرا می‌شود. البته Razer تنها رقیب نینتندو در این کسب و کار نیست  و پیش از این هم مایکروسافت قصد داشت نمونه همراه کنسول ایکس باکس را در چندین مقطع روانه بازار کند اما هر بار به دلایلی از این امر صرف نظر کرد. با این حال تجربه ثابت کرده مایکروسافت همیشه مقلد خوبی در صنعت بازی بوده و اصلا بعید نیست در آینده‌ای نزدیک کار روی ساخت محصولی همراه را آغاز کند. البته همه این اما و اگرها به عملکرد بلند مدت سوییچ در بازار و استراتژی نینتندو در این مدت بازمی‌گردد.

ادامه مطلب

تریلر

تریلر رونمایی Fallout 76

منتشر شده

توسط

admin

ادامه مطلب

خبر یک / اخبار

انیماتور Uncharted دلیل ضدگلوله بودن نیتن دریک را فاش کرد

منتشر شده

توسط

karimi

سری بازی Uncharted یکی از محبوب‌ترین عناوین سونی است که به لطف گرافیک خارق‌العاده ، روایت جذاب ، قهرمان شوخ طبع و گیم‌پلی مهیج ، میلیون‌ها مخاطب را به خودش جذب کرده. با این حال اگر از دوستداران این سری باشید حتما متوجه شده‌اید که «نیتن دریک» واکنش آنچنانی در مقابل گلوله‌ها ندارد طوری که فکر می‌کنید او ضد گلوله است. خب ، نکته جالب این است که اصلا به سمت او تیری شلیک نمی‌شود !

از زمان عرضه قسمت نخست بازی Uncharted در سال 2007 (11 سال پیش) گمان می‌رفت که خط قرمز (قرمز شدن صفحه در هنگام تیراندازی دشمنان) نشانه‌ جان نیتن است و هرگاه او تیر می‌خورد صفحه قرمز و قرمزتر می‌شود. حالا جاناتان کوپر انیماتور استودیو Naughty Dog در توییتر فاش کرد که این خط قرمز نه میزان جان بلکه خط شانس (Luck) اوست. 

«نیتن هیچ آسیبی (damage) از شلیک گلوله نمی‌بیند، در واقع این ضربات - و در ادامه قرمز شدن صفحه - نشان می‌دهند شانس دریک تمام شده و دشمنان در آن هنگام می‌توانند با شلیک درست گلوله او را بکشند.» 

جالب این‌که «امی هنینگ» خالق Uncharted هم این موضوع را تایید کرده است.

با این حساب مشخص شد که چرا نیتن دریک همچون ابرقهرمانان می‌تواند از بین هزاران گلوله عبور کند ، چون دشمنان بازی تا زمان پایان یافتن خط شانس او نمی‌توانند به او تیراندازی کنند. در حقیقت او مثل ایندیانا جونز یک ماجراجو بسیار خوش شانس است. 

ادامه مطلب
تبلیغات


آپارات